30/12/2022

אסור לך לקבל את עצמך כאטום!

המשמעות בלהבקיע לחתיכות קטנות זה לרדת לפרטים. להבין מה זה אומר בחיים שלך, איך זה נוגע אליך, ואז לאט לאט יתחיל להתעורר בך הקשר האישי לתוך הדבר עצמו (מתוך הידברות)

קרא עוד
30/12/2022

יש לך חופש לעשות מה שאת רוצה, אבל את עושה מה שאחרים רוצים

כשאת מסתכלת על עצמך לפי איך שהזולת מסתכל עליך או מרגיש אותך, את פתאום חושבת, רגע רגע, אם אני עושה כך וכך, אז בעיני הזולת זה נתפס לא טוב. אז אולי עדיף שאני לא אעשה את הדברים שאני רוצה (מתוך הידברות)

קרא עוד
15/1/2023

איך זה מרגיש כשכולם מקבלים ואתה לא?

מה הקנאה עושה ואיך מנטרלים אותה? טור חדש על קנאה וההבדל בין רצון לרגש (מתוך ערוץ 7)

קרא עוד
30/12/2022

איך תעזור לאשתך להיות אמא?

כשאמא חווה את הקשיים והמשברים של הילדים שלה, היא חווה את זה מאוד חזק ואז היא צריכה את הכוח הפנימי להאמין בהם למרות הקושי, לאהוב ולשמוח בהם למרות הקשיים שלהם (מתוך סרוגים)

קרא עוד
2/1/2023

"איך אתה מרגיש שכולם מקבלים ואתה לא?"

"אתה לא באמת רואה את המציאות האמיתית של חזי, אתה לא יודע מה הוא עשה או הקריב בשביל האייפון הזה, אתה פשוט רואה רק את המציאות החיצונית שהוא מסתובב עם אייפון חדש

קרא עוד
30/12/2022

"אלו לא באמת החיים שאני הייתי אמור לקבל, אני לא רוצה אותם"

אתה לא מוכן להתמסר בשלמות לאשתך, לילדים שלך ולבית שלך. הבגידה יכולה להתרחש בצורה עדינה יותר. גם כאשר אדם בוחר להיות בעבודה, לא כי הוא באמת צריך יותר כסף, אלא כי בעבודה כיף לו (מתוך הידברות)

קרא עוד
3/1/2023

איך זה מרגיש כשכולם מקבלים ואתה לא?

כשאתה מקנא, אתה מאבד את עצמך. כשאתה מחובר לעצמך, למקום הגבוה הפנימי ביותר בנפש, אז אתה לא נותן לעקרונות שהם לא שלך לגרור אותך

קרא עוד
15/8/2023

קשר בלי עבודה פנימית הוא קשר שמיועד לקריסה

זוגיות מצריכה עבודה פנימית תמידית ובלעדיה החיבור עלול להפגע. חנה דיין בטור חדש

קרא עוד
17/1/2023

"למה כל הנטל עלי? זה הבית שלו כמו שזה הבית שלי"

"שותפות מלאה בתחזוקת הבית, כביסות, כלים, חינוך וגידול הילדים זו אנרגיה זוגית נחוצה" • חנה דיין על העומק שבעזרה הכביכול פשוטה במטלות הבית

קרא עוד
24/1/2023

"נמאס לי, היא אף פעם לא מוכנה לשמוע את הצד שלי"

"היא כל הזמן עצבנית עליי, גם כשהיא רגועה אני מרגיש שהיא עצבנית עליי, והכי גרוע שהיא בכלל לא מוכנה לשמוע את הצד שלי אף פעם. אני עושה כל מה שהיא מבקשת שאעשה לבית, הרבה יותר מגברים אחרים שאני מכיר"

קרא עוד
1/2/2023

"אני שמחה שהחלטת להפסיק לברוח"

"כשגדלת, מנגנוני ההגנה האלה לא הספיקו, והיית צריכה להעצים אותם ולשכלל אותם. כך הם הפכו להיות נוקשים מאוד, וחלקם הפכו להתמכרויות"

קרא עוד
6/2/2023

אנחנו פשוט לא יודעים לדבר את שפת הטראומה

החיבור הזה לגוף, זו השפה של הילד שבך, וזו השפה שאיתה תוכל להכיל ולהרגיע אותו. שפת הגוף היא שפת הטראומה. הטראומה נמצאת בזיכרון, והזיכרון מתלבש על הגוף

קרא עוד
20/2/2023

אתם זוג נפלא עם הרבה כוחות, הבעיה, שאתם לא בכיוון

כחלק מזהותה הראשונית, האשה מתחדשת דרך המחזוריות החודשית לחיים המתרקמים בתוכה, לעומתה האיש לא מודע לכוחות הכמוסים שהקב"ה טבע בו כזכר (זוגיות)

קרא עוד
26/2/2023

"איך אנחנו הגברים תמיד נופלים בפח?"

"מי שצריך לעשות מסירות הנפש מבחינת העבודה הזוגית זה הגבר ולא האשה מכיוון שהאשה בעצם קיום הקשר הזוגי כבר עושה מסירות נפש" • חנה דיין על מסירות נפש בזוגיות והראיה לכך מהמקורות

קרא עוד
21/3/2023

אם לא תהיי מחוברת לעצמך – לא תהיה פה זוגיות אמיתית

"כאשר אישה לא מחוברת לעצמה, גם אם האיש ינסה בלי סוף להיות מחובר אליה, לא יצליח להתקיים פה קשר זוגי אמיתי, כי היא לא מחוברת לעצמה"

קרא עוד
26/3/2023

"אני מרגיש כמו עבד נרצע בבית הזה"

כשלא מדברים נכון ועמוק זוגיות עלולה להביא למתחים והתנגשויות. חנה דיין בטור חדש

קרא עוד
3/4/2023

"מה, אני צריך לעשות כל מה שהיא מבקשת ממני?!"

"אתה צריך לעשות עבודת נפש שכוללת התבוננות, על מנת להזדהות עם הרצונות של אשתך. ככל שרמת האמון שלך בה גבוהה יותר – כך אתה כמעט שלא צריך לעבוד בזה, וזה יבוא לך טבעי"

קרא עוד
27/4/2023

"נמאס לי כבר להיות קרבן בבית הזה!"

"העשייה שלך בבית לא חייבת בהכרח להפוך אותך לקורבן". "אז למה זה הופך אותי, אם לא לקורבן?", שאלה. "למקריבת קורבנות"

קרא עוד
30/4/2023

"אני כבר יודע בעל פה מה היא עומדת לומר"

"זהו! אין ברירה!! חייבים להתגרש!!! אני מיואשת!!! לא אכפת לך מכלום בבית הזה!!! יש לך לב של אבן! אתה אטום!" - מה עושים? (זוגיות)

קרא עוד
2/5/2023

"בלו"ז בכלא יש יותר חופש מאשר בבית הזה"

"בתוך תודעת השעבוד הזוגי, שם מגיעה מנוחת הנפש" • חנה דיין על הקונפליקט המובנה בחיי זוגיות ועל הדרך הנכונה לפתור אותו ולרתום אותו לטובת זוגיות בריאה

קרא עוד
20/6/2023

איך אני יכולה להחליט להימשך לאוכל בריא?!

כוח הדמיון מעורר את כוח התענוג בנפש. כוח הדמיון בעצם הוא כמו חוליה שמקשרת ונותנת כיוון ועוצמה לכוח המשיכה. אז מה יקרה לך כשתדמייני שוקולד?

קרא עוד
17/5/2023

הכי כיף להיות מסכן! אבל מה זה נותן לך?

תחושת העונג ותחושת הקיום שמתקבלת דרך המסכנות היא תחושה מזויפת, ואין בה ערך אמיתי, ממש כמו ג'אנק פוד, שממלא את הגוף ואין בו ערך

קרא עוד
23/5/2023

"איך אני יכולה להיות מלכה, אם הוא לא מתנהג בהתאם?!"

"אישה שמחוברת לכתר נשארת יציבה ולא משתנה. כשתצליחי להרים את העיניים ולהבין שיש מעליך כתר, את תעשי את השתוות הצורה לתכונה האלוקית שבך. זה יעזור לך לעמוד בתוקף, כי יש פה אמת"

קרא עוד
31/5/2023

נפל לך הכתר: "ממש התאמצתי. אבל מה רע בזה שאני מתאמצת בשבילו?"

אדם שמחובר לעצמו, בעצם מחבר בין הכתר למלכות, והחיבור הזה הוא חיבור בריא ומאוזן רק כשכל הקומות בנפש מאוזנות. כשיש חוסר איזון, והקומות לא מאוזנות אחת מתחת לשנייה – נוצרים פערים בנפש

קרא עוד
8/6/2023

את צריכה לוותר על השליטה ביעקב. את לא אחראית על הבחירות שלו

"אם לא תבחרי לקחת אחריות על השדה שלך, על הבחירה שלך לאיזה כיוון ילך הקשר, המבנה הזוגי יהיה רעוע, חסר צורה, והיום בו הכל יתרסק יגיע במוקדם או במאוחר"

קרא עוד